Дистанційне навчання у закладах загальної середньої освіти

Рекомендації Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо захисту персональних даних під час дистанційного надання освітніх послуг

Рекомендований план дій вчителя при переході на дистанційну форму навчання

Добірка корисних ресурсів, інструментів, симуляцій для вчителів математики, іноземних мов, української мови та літератури

Цифрові інструменти та ресурси для вчителів фізики, хімії та біології

Постанова КМУ від 11.11.2020 № 1100 «Про внесення змін до постанови від 22 липня 2020 р. № 641»

Наказ МОН України від 08.09.2020 № 1115 "Деякі питання організації дистанційного навчання"

Лист МОН України від 02.11.2020 № 1/9-609 "Щодо організації дистанційного навчання"

Рекомендації щодо організації дистанційного навчання

16 жовтня 2020 року набуло чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет.

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета.

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги.

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освітиможе визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;
  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо.

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Нове Положення затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

/Files/images/___2020_2/distanceedmontazhnaya-oblast-1.jpg/Files/images/___2020_2/distanceedmontazhnaya-oblast-1-kopiya.jpg

/Files/images/___2020_2/photo_2021-01-06_10.51_.04_.jpeg

35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ

Методичні поради щодо організації змішаного навчання

Методичні рекомендації "Організація дистанційного навчання в школі"

Методичні поради щодо оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах дистанційного завершення навчального року

Поради психологів щодо організації віддаленої роботи

Досвід учителів ХПЛ № 4 з використання освітньої платформи "Canvas" для організації дистанційного навчання

Початкова школа

Оцінювання рівня навчальних досягнень молодших школярів у період карантину

Методичні рекомендації щодо організації оцінювання учнів 1 ̶ 4-х класів в умовах дистанційного навчання у 2020 році

Оцінювання рівня навчальних досягнень учнів початкових класів на уроках «Я досліджую світ» та «Природознавство» в умовах дистанційного навчання

Досвід дистанційної роботи вчителя початкових класів Безкоровайної О.В., ХСШ № 62 Матеріали до статті

"Освіта поза партою, або як ефективно працювати з учнями дистанційно" вчитель початкових класів ХЗОШ № 37 Сирятська Ю.В.

Із досвіду роботи учителя початкових класів ХЗОШ № 5 Костеляні Л.А. Відео

З досвіду дистанційної роботи Вишинської І.Г., учителя ХСШ № 16 імені В.Г. Сергєєва Відео

Досвід дистанційної роботи учителя початкових класів Асєєвої М.П.

Біологія

Методичні рекомендації щодо дистанційного оцінювання з біології для учнів 6-11 класів

Методичні рекомендації вчителям біології щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину учнів 6-11 класів

Досвід роботи вчителя біології ХЗОШ № 165 Болотіної Ю.В. під час дистанційного навчання

Географія

Методичні рекомендації вчителям географії щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину учнів 6-11 класів

Досвід дистанційної роботи вчителя географії ХЗОШ № 5 Довгань Г.Д.

Фізика та астрономія

Методичні рекомендації вчителям фізики щодо організації в умовах карантину дистанційного навчання учнів 7–11 класів

Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання школярів астрономії (11 клас) в умовах карантину

Досвід дистанційної роботи вчителя фізики ХЗОШ № 5 Шевченко О.В.

Англійська мова

Методичні рекомендації вчителям англійської мови щодо дистанційного оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 та 1-4 класів

Методичні рекомендації вчителям англійської мови щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину учнів 5–11 класів

"Використання інноваційно-педагогічних технологій у процесі викладання англійської мови під час карантину" Івасішина С.В., ХСШ № 17

"Дистанційне навчання англійській мові в початкових класах" Башкірова О.О., Ященко В.В., ХЗОШ №164

Трудове навчання

Матеріали з досвіду роботи викладання трудового навчання в дистанційному режимі вчителя ХЗОШ № 36 Земської І.Г.

Фізична культура

Методичні рекомендації вчителям фізичної культури щодо оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах дистанційного завершення навчального року

Дистанційне навчання школярів. Рекомендації для вчителів фізичної культури

Досвід дистанційного навчання учителя фізичної культури ХЗОШ № 100 ім. А.С.Макаренка Слинька Д.О. Посилання на тести

Математика

Методичні рекомендації вчителям математики щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину учнів 5-11 класів

Досвід роботи вчителя математики ХЗОШ № 110 Ярмака В.О., в умовах карантину Посилання на сайт

Із досвіду роботи вчителів математики: "Дистанційне оцінювання та навчання математики в умовах карантину за допомогою інтерактивної платформи Gios"

Українська мова та література

Методичні рекомендації вчителям української мови щодо дистанційного оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 класів

Методичні рекомендації вчителям української літератури щодо організації дистанційного навчання учнів 5–11 класів в умовах карантину

Методичні рекомендації вчителям української мови щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину учнів 5–11 класів

Методичні рекомендації вчителям української літератури щодо організації дистанційного навчання учнів 5–11 класів в умовах карантину

Із досвіду дистанційної роботи Наталії Карук, учителя української мови та літератури ХСШ № 16

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури в умовах дистанційного навчання Коноваленко Наталії Миколаївни,
ХЛ № 107

Із досвіду роботи Бабічевої Світлани Миколаївни, учителя української мови та літератури ХЗОШ № 110

Із досвіду роботи вчителя української літератури Зайцевої Олени Володимирівни, ХЛ № 107

Зарубіжна література, інтегрований курс «Література» та російська мова

Методичні рекомендації вчителям зарубіжної літератури, інтегрованого курсу «Література» та російської мови щодо дистанційного оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11 класів

.

Кiлькiсть переглядiв: 876