Всесвітній день театру

27 березня – у світі відзначається як день театру. Театральна завіса завжди передбачає таємницю, приваблює очікуванням переживання подій, які трапляться в ілюзорному часі іпросторі. Пробудити емоційний відгук у глядача, змусити його співчувати вигаданим подіям вигаданих персонажів – важкий труд, що вимагає наявність високої фахової майстерності і природної обдарованості.

Саме початкову професійну підготовку майбутніх митців театру з раннього віку пропонують своїм учням вчителі театрального профілю Харківського ліцею мистецтв №133.

Історія театрального профілю починається у 1982 році, коли Міністерство культури розпочало всеукраїнський експеримент – театральна освіта в початковому освітньому мистецькому закладі. Провідною ідеєю стало створення умов для професійної театральної освіти починаючи з першого класу.

На відміну від численних музичних, художніх і хореографічних шкіл мистецького спрямування – напрямок театральної освіти до того часу не мав профільного розвитку. Харківський ліцей мистецтв був перший, який запропонував навчати дітей театральній майстерності з 1 класу. Все починалося з чистого аркуша – і програми, і плани, і розробки уроків. Самовіддана творча праця викладачів, довіра і підтримка батьків перших учнів і щира віддача самих учнів дали свої значні результати.

Для дітей самим близьким, самим природнім і ефективним засобом розвитку і навчання є гра. А гра є основною формою театральної творчості, і саме через гру відбувається навчання маленьких учнів основам театрального мистецтва.

Від простого до складного – принцип освіти протягом всього терміну навчання. Театральна освіта в старших класах – це цілеспрямована профільна освіта що наближається за змістом до занять у театральних закладах вищої освіти. Як наслідок, випускники театрального профілю Ліцею мистецтв, які обирають театральну діяльність справою свого життя – йдуть у професію впевнено, свідомо і з ґрунтовною підготовкою.

Багаторічна стабільна робота обумовлена насамперед педагогічними фахівцями театрального профілю: з 1984 року самовіддано і цікаво навчає учнів Беседіна Вікторія Георгіївна, з 1986 – Савіних Наталія Леонідівна, з 2005 – Горська Марія Валеріївна. Завдяки творчій праці вчителів, багато випускників своє доросле життя пов’язали із Мельпоменою, стали успішними, працюють у театрах України, знімаються в фільмах і серіалах, мають почесні звання, розвивають і поширюють мистецтво України.

Чим сьогодні приваблює початкова театральна освіта? Що спонукає батьків приводити своїх дітей навчатися театральній справі? Зазвичай, сучасні батьки менш за все прагнуть, як наслідок навчання, у майбутньому бачити свою дитину працівником театру.

Насамперед очікуваний результат навчання – це опанування різноманітними практичними навичками, оволодіння уміннями, притаманними акторській професії, які призведуть до успіху в будь яких сферах діяльності.

Тож, системне вивчення дисциплін театрального профілю, сприяє розвитку таких якостей:

  • почуття впевненості в собі, внутрішня свобода,
  • володіння своїм тілом,
  • ефективне використання засобів невербальної комунікації, жестів і рухів тіла,
  • володіння голосом, уміння переконливо донести будь яку думку,
  • комунікативність, навички продуктивного спілкування,
  • розвинене чуття емпатії, уміння сприймати світ з різних ракурсів,
  • перевтілення, рольова поведінка в пропонованих обставинах;
  • творчій підхід до будь яких задач, спрямованість на успіх,
  • розвинена пам’ять,
  • концентрація, розподіл та переключення уваги,
  • швидкість реакції,
  • дисципліна і самодисципліна,
  • здатність розпізнавати фальш і маніпуляцію.

Сьогодення театрального профілю – це кропіткий, сумлінний труд викладачів і учнів. Через війну життя театрального профілю, як і життя ліцею зазнало змін. Яскраві вистави, фестивалі, свята залишилися у спогадах і на світлинах. Дистанційне навчання з одного боку обмежує діяльність, а з іншого боку спонукає до пошуку нових форматів театральної освіти, оволодіння сучасними комп’ютерними технологіями. Важливою складовою мистецьких уроків стали елементи психологічної арт-підтримки, арт-терапії.

Впевнені, що театральне життя Харківського ліцею мистецтв №133 і далі вируватиме подіями, надихати ідеями, радуватиме постановками. Скоріше б повернулися ті часи, коли юні актори вкотре виходитиме на «біс» під оплески, що не вщухають.

Браво митцям театру!

Слава Україні!


Галерея "Всесвітній день театру"

Кiлькiсть переглядiв: 38